maandag 18 juli 2011

Jahoe een dag helpen op de Parade!! - KassaBlog van Joost

Zaterdag was het zover, Joost mag een dag helpen op de parade. Na een zeer korte nacht want de afsluitende barbecue van The Young Ones was erg gezellig.
Maar goed ’s avonds een vent ’s ochtends een vent. Dus ik in de auto op naar Iwan om het sterrendoek en het bed op te halen. Karretje achter de auto en op naar Utrecht. Daar aangekomen de spullen opgebouwd op je sokken want er lag een mooi wit hoogpolig tapijt op het podium en daar willen we geen vlekken in maken natuurlijk.
Na het opbouwen en de kassa uitleg even over het paradeterrein gelopen en zelfs als het nog niet open is is het genieten op de parade. Allemaal mensen met de zelfde liefde voor cultuur.

Een half uur voor de eerste voorstelling duiken Sarah en ik in het kassahokje. Ja mini en maxi doen de kaartverkoop. Erg gezellig, want je kan natuurlijk stilzitten in zo’n hokje en maar wachten op mensen die kaarten komen of je maakt er een leuke tijd van. Want net zoals Jeroen en Barbara moet je in het hokje ook een soort parade maken.
En dan hebben wij het nog makkelijk in een hokje, terwijl die 2 bikkels door de regen moeten gaan om iedereen te laten merken dat The Young Ones er zijn. Respect hoor.

Om 15.15 uur de eerste voorstelling met een leuk gevulde tent. Dit is ook mijn eerste keer dat ik de Star wars saga ga zien. Wat heb ik genoten van Jeroen en Barbara. Echt mensen, wil je een erg leuk half uur hebben kom dan naar de Parade. Wat een energie hebben die 2 zeg, ik doe het ze niet na. De tweede voorstelling was ook weer goed gevuld. Daarna snel de boel afgebroken en in de opslag gelegd.
Het voordeel van werken op de parade is dat je ook naar andere voorstellingen mag. Dus wij met een groep (Caro, Tom en Katelijne waren er ook) naar Yo! Opera. Daar zingt Marieke (ook een Young One) in mee. Erg mooie voorstelling.

Het was ondanks de regen een heerlijke dag. Gelukkig mag ik maandag 25 juli nog een dag meehelpen!!

Joost

Geen opmerkingen:

Een reactie posten