maandag 4 juli 2011

Kassablog van Geertje


De kassahokjes op de parade zijn klein maar fijn. Ik word in ieder geval erg blij van deze kassahokjes want ze zijn ook nog eens erg vrolijk beschilderd en daarbij hebben wij een erg leuk paradedeuntje dat door de boksen knalt.
En op dit moment sta ik in mijn fleurige hokje en schrijf ik zo snel als kan een blog want voor mij begeeft zich een steeds groter wordende rij van ouders met heel veel kinderen die een kaartje willen. Ik hoor Barbara en Jeroen parade maken en zie de rij nog groter worden. Over 5 minuten mag ik open , ben benieuwd hoeveel kaarten we zullen verkopen..

Ik gooi mijn kassa open, druk is het, en bijna iedereen betaald met 50 euro. 2 volwassen en 3 kinderen. 1 volwassene en 5 kinderen. 4 volwassenen en 6 kinderen. 2 kinderen. 2 volwassen en 2 kinderen. 3 volwassen en 6 kinderen. Mijn kaarten raken op en ook mijn wisselgeld. Gelukkig is Ingvild er die nieuwe kaarten en geld brengt. We gaan door. 2 volwassen en 8 kinderen. 1 kind. 2 volwassen. Mevrouw heeft verkeerde kaartjes en wil haar geld terug. 3 kinderen. Kan ik hier ook kaarten krijgen voor de Ashton Brothers? Niet? Nee. 1 volwassene en 2 kinderen. 5 kinderen. 4 volwassen en 1 kind. Sorry ik heb kaartjes gekocht want ik dacht dat het voor de Ashton Brothers was, kan ik mijn geld terug krijgen? Ja dit kan maar de Star Wars Saga is net zo leuk. Oke vooruit dan ga ik daar ook naar kijken. 4 volwassen en 4 kinderen. 2 volwassenen en 8 kinderen. 1 volwassene en 1 kind. 3 volwassen. 2 volwassene en een baby. En het is tijd. Nog meer mensen die een kaartje willen maar de zaal moet open.

Tevreden mijn hokje uit en nog snel de zaal in die vol zit met 90 volwassenen, 150 kinderen, 8 mensen die denken dat ze naar de Ashton Brothers zitten te kijken en 2 die helemaal niet hebben betaald. Een goede opbrengst voor de eerste parade dag in Den Haag, op naar de volgende.

Tot snel op de parade!
Liefs, Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten